Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on Lis 2, 2020 in Zdrowie |

Wczesne wstawanie rano – 5 ważnych powodów pozytywnych dla Twojego zdrowia aby wstawać wcześnie rano!

Wczesne wstawanie rano – 5 ważnych powodów pozytywnych dla Twojego zdrowia aby wstawać wcześnie rano!

Może myślisz, że ci, którzy wstają o 5:30 są szaleni, a jeszcze gorzej ci, którzy mówią ci, że „świat należy do tych, którzy wstają wcześnie”. A jednak mają rację: wstając codziennie 1 godzinę wcześniej, zyskujesz 365 godzin w roku, co odpowiada 15 dniom! Wstanie godzinę wcześniej może wiele zdziałać i może pomóc ci zobaczyć swoje życie w nowym świetle. Ale może zadajesz sobie pytanie: po co wstawać wcześniej, skoro łóżko jest tak przytulne?

5 powodów, by wcześnie wstać.

1. Wstawanie rano – Aby cieszyć się ciszą i spokojem.

Wstając wcześnie, możesz cieszyć się ciszą i spokojem domu, zanim wszyscy się obudzą i miasto zacznie się niepokoić. To czas, kiedy nikt lub nic ci nie przeszkadza. Co więcej, nasze uszy są bardziej atakowane przez hałas, a zaoferowanie im odrobiny ciszy będzie dla Państwa w pełni korzystne.

2. Wstawanie rano – Dodatkowy czas jest Twój.

Wstanie wcześnie otwiera przestrzeń, w której możesz rozkoszować się tym, co ci się podoba i sprawia, że jesteś szczęśliwy. Czy ma to być czytanie, medytowanie, robienie paznokci, nie ma znaczenia: wykorzystaj to do robienia tego, co lubisz i nigdy nie masz na to czasu. Obudzenie się wcześniej oznacza również danie ciału więcej czasu, aby mogło się poruszać, bez pośpiechu: zjedz śniadanie wolniej, ubierz się lub połknij powoli kawę. Rozpoczęcie dnia z czymś, co lubisz, pomoże ci przeżyć twój dzień w pozytywnym świetle umysłu.

wstawanie rano

3. Wstawanie rano – Zdrowszy stylu życia.

Obudzenie się wcześniej oznacza oczywiście wcześniejsze pójście spać. Przed północą cieszysz się lepszą jakością snu. Więc będziesz w lepszej formie, jeśli pójdziesz spać wcześniej, niż jeśli wstaniesz później!
Wczesny ranek to świetny czas na ćwiczenia: obudzić ciało z biegiem, sesją jogi lub po prostu krótkim spacerze. To da wam energię na cały dzień i nie będziecie już dłużej zwlekać z sesjami sportowymi. Bo motywowanie się do chodzenia na siłownię po często niejednokrotnie niejednoznacznym dniu w pracy.
Będziesz miał też czas na prawdziwe śniadanie. Ten posiłek jest niezbędny, aby mieć energię do obiadu, być wydajnym i unikać przekąsek. Nie obawiaj się zjeść obfitego posiłku rano: będziesz spędzał energię przez cały dzień.
Jeśli wstaniesz wcześnie, możesz również zdecydować się na spacer lub jazdę rowerem do pracy. W ten sposób unikniesz korków ulicznych lub przykrych zapachów w metrze, które wprawiają cię w zły nastrój rano, podczas gdy wykonujesz jakąś aktywność fizyczną.

4. Wstawanie rano – Zwiększenie wydajności.

Zanim dojdziesz do pracy, twoje ciało i umysł są już szeroko przebudzone od kilku godzin. Więc możesz być skuteczny od razu. Ranek może być również czasem, kiedy nadrabia się zaległości dnia poprzedniego. W ten sposób docierasz do pracy i możesz od razu przejść do codziennych zadań, nie pozostając w tyle.

5. Wstawanie rano – Zmniejszenie ryzyka depresji.

Przyjęcie zdrowszego stylu życia, poświęcenie większej ilości czasu dla siebie, uprawianie aktywności fizycznej czy medytacja: wszystko to przyczynia się do dobrego zdrowia psychicznego i dlatego pomaga w walce z ryzykiem depresji, która jest coraz bardziej powszechna w naszych stresujących społeczeństwach.

Więc? O której jutro rano wstajesz?