Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu

Posted by on Paź 21, 2020 in Zdrowie |

Jakie witaminy na jesień brać, aby przygotować się na jesienną porę.

Jakie witaminy na jesień brać, aby przygotować się na jesienną porę.

Wiemy, że musimy dbać o naszą skórę przez cały rok. Jesień jest jednak okresem przejściowym między latem a zimą, dlatego musimy zwrócić na nią szczególną uwagę.

Co się dzieje na jesieni?

O tej porze roku trudne warunki pogodowe, takie jak zimno, wilgoć i wiatr, mogą zacząć pojawiać się w naszym codziennym życiu. Są to czynniki, które musimy wziąć pod uwagę, aby przygotować naszą skórę do surowej zimy, kiedy temperatura spada, a skóra ma tendencję do łatwego odwodnienia. Skóra, która nie jest wystarczająco nawilżona, staje się sucha i bardziej wrażliwa.
Dlatego jesienią musimy skupić się na jednym istotnym elemencie pielęgnacji skóry: odżywianiu. Jeśli pomyślimy o sezonowych produktach, które oferuje nam jesień, są trzy witaminy, które muszą być obecne w codziennej pielęgnacji, którą dajemy naszej skórze. Na szczęście jesień dostarcza nam pokarmów, które są bardzo pożywne, takich jak sezonowe owoce i warzywa.

Witamina A (beta-karoten)

Witamina A lub retinol to rozpuszczalna w tłuszczach niezbędna substancja odżywcza, która ma bardzo ważne funkcje antyoksydacyjne dla skóry. Jego prekursorem jest beta-karoten. Można go przekształcić w czystszą formę, kwas retinowy.
Witamina A może pomóc nam zachować wilgotność i elastyczność skóry. Ponieważ ma bardzo ważną funkcję antyoksydacyjną, może zapobiegać pojawianiu się wolnych rodników odpowiedzialnych za starzenie się skóry. Wyrównuje powierzchnię skóry i tym samym poprawia jej strukturę i cerę. Ponadto, promuje naturalną produkcję kolagenu.

Żywność bogata w witaminę A.

O tej porze roku, znaczne stężenie witaminy A znajduje się w takich warzywach jak dynia, buraki, marchew, słodkie ziemniaki, szpinak, brokuły, groch lub w owocach takich jak kaki.

Witamina C (kwas askorbinowy)

Witamina C, czyli kwas askorbinowy, jest rozpuszczalnym w wodzie niezbędnym składnikiem odżywczym o dużej mocy antyoksydacyjnej.
W pielęgnacji skóry zapewnia ona główną korzyść w postaci zapobiegania starzeniu się skóry. Pomaga również ograniczyć szkody spowodowane przez wolne rodniki. Ponadto poprawia wygląd skóry postarzonej słońcem poprzez zmniejszenie widoczności przebarwień.
Stosowany w wysokich stężeniach natychmiast poprawia matowy koloryt skóry, chroniąc barierę naskórkową i naprawiając tkankę łączną.

Żywność, która zawiera witaminę C.

Owoce: kiwi, kaki, grejpfrut, cytryna, mandarynki, liczi i oczywiście pomarańcze.
Warzywa: brokuły, kalafior, groszek lub papryka.

Witamina E (tokoferol).

Witamina E, czyli tokoferol, jest rozpuszczalnym w tłuszczach niezbędnym składnikiem odżywczym, który pełni również funkcje antyoksydacyjne, ponieważ pomaga komórkom chronić się przed szkodliwym działaniem wolnych rodników.
Odgrywa aktywną rolę w ochronie skóry przed promieniami UVB i wolnymi zanieczyszczeniami, które mogą oddziaływać na skórę. Ponadto pomaga zmniejszyć wpływ trądziku, plam, blizn, zmarszczek lub wyprysków na skórę.

Żywność, która zawiera witaminę E.

Wiele produktów spożywczych zawiera witaminę E, np. oleje roślinne lub orzechy (migdały, orzechy laskowe lub orzechy ziemne). To samo dotyczy wielu warzyw sezonowych, takich jak szpinak, pomidory, szparagi czy cukinia, a także niektórych owoców, takich jak kiwi czy kaki.